Wednesday, August 17, 2011

Joanna and her film production


Joanna during shooting.
(Polish) Dzisiaj proponuje przeniesc sie na chwile w swiat filmu. Jak juz kiedys pisalem na moim blogu, nasza Asia skonczyla kierunek TV production (zanim jeszcze zaczela studiowac psychologie) i wlasnie teraz nadarzyla sie okazja zrealizowania sie tez i w tej dziedzinie. Jej specjalnosc w tym filmie to samo filmowanie, oraz montaz w profesjonalnym programie Avid Pro. Film jest o tematyce mlodziezowej i jest to taka wspolczesna lekka komedia jakie sa teraz bardzo popularne w USA.
Prezentowane dzisiaj zdjecia nie sa jednak dobrej jakosci, bo robione tylko telefonem komorkowym. Wszystko najwazniejsze jednak, widac chyba dobrze.


Tutaj na pierwszym planie autor scenariusza (kolega Asi i Juana), ktory czasowo przyjechal do Szwecji z Kanady. Klapka zatem uderzyla i nagrywanie filmu zaczelo sie. Wszystkie sceny nagrywane sa w Malmö. Kawalek Asi widac z prawej strony.


Jak latwo zauwazyc, tutaj krecona jest scena akcji, w ktorej gra sam autor scenariusza.

Asia po lewej stronie, w czasie robienia pomiarow dzwieku i ustalania oswietlenia.



Akcja tego ujecia rozgrywa sie w centrum Malmö, w rejonie Möllevångstorget, gdzie miesci sie bardzo wiele malych sklepikow prowadzonych najczesciej przez obcokrajowcow.


Asia nagrywa scene rozgrywajaca sie tym razem wewnatrz sklepu.



Na zdjeciu tym widac m.in. aktorow bioracych udzial w filmie. Casting do filmu prowadzila m.in. Asia wraz z autorem scenariusza. W filmie gra tez nasza Kasia, ale niestety nie mialem zdjec z nia.



A to kolejne ujecie tym razem w mieszkaniu prywatnym. Asia przygotowuje sie do "odpalenia" profesjonalnej kamery (wartej tyle co mniejszy samochod).


Asia z lewej, za kamera wraz z kolezanka, ktora ukonczyla ten sam kierunek, ustalaja poziom glosnosci tuz przed kolejnym klipem.

Podkladem dzwiekowym zajmuje sie jeszcze ktos inny, przy pomocy syntezatora.

5 comments:

Wojtek said...

Przeczytalismy z zainteresowaniem o filmie Asi. Natalka pyta ile lat ma Asia, bo ciekawi ją ile lat studiowała TV a ile teraz psychologię.lar

Jerry said...

No wiec tak. Asia ma 25 lat chociaz wszyscy ja biora za mlodsza i typuja na jakies 20 lat, bo rzeczywiscie tak mlodo wyglada. Kasia ma 30 lat, a Iza dopiero 16, wiec jak widac rozpietosc wiekowa miedzy nimi jest spora.

Asia zaraz po ukonczeniu gimnazjum rozpoczela 2 letni kierunek telewizyjny. Jak juz kiedys pisalem tutaj na blogu, brala w ramach praktyki tez udzial w bezposrednich transmisjach wiadomosci w TV 4, gdzie stala za kamera. Wiedzac jednak, ze w tej branzy jest tak jak jest, a wiec nikt nie gwarantuje pracy, rozpoczela rownolegle z kierunkiem TV - psychologie. Studiowala tokiem indywidualnym, aby znalesc czas na jedno i drugie. Po skonczeniu TV, zwiekszyla liczbe przedmiotow na psychologi i w tym roku osiagnela tytul "kandidatexamen" i teraz czeka ja jeszcze "magisterexamen" (jakies dwa lata), a potem jeszcze specjalizacje, wiec jak widac to wszystko zabiera jej duzo czasu. Prawie wszyskie ksiazki do psychologi ma po angielsku.

Praca w filmie daje jej jednak duza radosc i wykorzystuje zawsze takie okazje i swoje kontakty, aby cos na tym polu tez robic, jak np. ten film, ktory wlasnie teraz kreca.

recoleta said...

Bo to fajna robota. Ja kiedyś, zaraz po maturze zdawałam na kierownictwo produkcji filmowej na Wydziale Radia i Telewizji w Katowicach. A w ogóle chciałam być reżyserem i trochę pracowałam w filmie. Wtedy to się nazywało Centralna Wytwórnia Programów i Filmów Telewizyjnych POLTEL. Niestety, nie zdałam na te studia, a może i stety, bo kierownictwo produkcji mnie specjalnie nie interesowało, tylko że reżyseria była wtedy podyplomowa. No to poszłam na filmoznawstwo (na kulturoznawstwie), gdzie byłam rok, a potem poszłam do cyrku i ostatecznie dałam sobie spokój z pracą w filmie. Ale kino mnie interesuje do dziś i wiem, że dobrze bym się czuła jako reżyser filmowy. Zawsze na świat patrzę, jak przez obiektyw, zawsze się zastanawiam, jak można by to było sfilmować lub sfotografować.

Wojtek said...

Dzięi za informacje, ale tak swoją drogą, to Ty byłeś na planie filmu, ze swoją dorosłą córką? Zabrała Cię? Moje miały kiedys taki czas, że nie chciały towarzystwa w takich momentach (że niby obciach, bo z Tatusiem przyszły :-)

Jerry said...

Zdjecia robil Juan. Akurat jesli chodzi o tego rodzaju sprawy jak film czy fotografia to Asia nie ma nic przeciwko temu, aby jej towarzyszyc. Ona wie, ze ja sie dosyc dobrze znam na tych sprawach i czesto jej doradzam w tym czy tamtym. Ona nawet chciala abysmy grali w tym filmie krotki epizod rodzicow. Asia juz wyrosla z tego. Takie zachowania sa typowe dla nastolatkow.