Sunday, October 15, 2017

Back in Sweden

Typical picture for Mexico (photo by Isabella, 2017, Mexico)
Isabella is back from Mexico.

(Polish) Isabella juz jakis czas temu przyjechala z Meksyku, gdzie byla trzy tygodnie. Leciala tym samym polaczeniem, tzn. z Mexicali do Mexico City, nastepnie do Amsterdamu i potem do Kopenhagi. W Meksyku byly w tym czasie trzy trzesienia ziemi, wiec troche byla obawa, czy samoloty beda startowac wedlug planu z lotniska w Mexico City. Teraz rozpoczela "Master program" na Uniwersytecie w Malmö (2 lata), jako kontynuacje swojego wyksztalcenia w zakresie miedzynarodowej migracji i etnicznych relacji. Zatem caly program to bedzie 5 lat nauki, bo juz wczesnie zdobyla tytul Bachelor of Science. Zdjecie powyzej, zrobione przez Isabelle w Mexicali.

Sunday, September 17, 2017

On the way to Tijuana

As you can see on the photo above, Isabella is on her way to Tijuana. Tijuana is the largest city in Baja California, part of the international San Diego-Tijuana metropolitan area.

(Polish) Jak widac ze zdjecia powyzej, Isabella jest w drodze do Tijuana, najwiekszego miasta zatoki kalifornijskiej (Baja California) i czescia miedzynarodowgo obszaru obejmujacego Tijuana (Meksyk) i San Diego (USA) (wszystkie zdjecia z komorki).

Zarowno Mexicali (gdzie stacjonuje Isabella) jak i Tijuana, polozone sa na samej granicy z USA, tyle tylko, ze Tijuana lezy nad samym oceanem (Pacyfik), zatem jest tam chlodniej.

Od Mexicali do Tijuana prowadzi fajna autostrada (183 km) i podroz samochodem zabiera  niecale 3 godziny. Po drodze przejezdza sie przez malownicze gory skaliste.


USA border

Po prawej stronie granica z USA. Dostali nawet informacje z amerykanskiej telefonii komorkowej.

To the right - San Diego. Po prawej stronie San Diego (USA)


Driving through the rocky mountains. Przejazd przez gory skaliste.

Wszystkie zdjecia na blogu to szybkie strzaly z telefonu, ale jak widac na zdjeciu, Isabella robi tez wiele fajnych zdjec swoim dobrym sprzetem fotograficznym i ktore sa bardzo dobrej jakosci (widzialem juz niektore).

W tle widac upragniona wode, czyli Ocean Spokojny (Pacific Ocean).

W takich klimatach, jedzenie smakuje pewnie super.

Wednesday, September 13, 2017

The next batch of photos from Mexico

Today, I'm posting the next batch of photos from Mexico (Mexicali), that we've got from Isabella. All pictures are taken by her cell phone.
Dzisiaj kolejna porcja zdjec, ktore wlasnie otrzymalismy od Isabelli z Meksyku (Mexicali). Zdjecia zrobione sa jej telefonem komorkowym i niektore z jadacego samochodu.






38 stopni to tak wlasciwie chlodno, bo temperatury jeszcze tydzien temu oscylowaly od 40 do 50 st.















Wednesday, September 06, 2017

Isabella in Mexicali

Isabella jest juz od 2 dni w Mexicali, ktora lezy na samej granicy z USA w Kalifornii, stad tez jej nazwa Mexi-cali. Pogoda jak na zdjeciach, tj. w nocy okolo 30 st. a w dzien 40 i wiecej. Na trzech pierwszych zdjeciach widoki z auta, ktore Isabella uwiecznila swoja komorka ( z tylnego siedzenia).




A to atrakcja turystyczna -House of rocks, ktory kiedys nalezal do najwiekszych handlarzy narkotykami w Meksyku.

Pojechali rowniez w kierunku Tijuana itp.

Monday, September 04, 2017

Flight to Mexico

Isabella jest dalej w drodze do Mexicaly w Meksyku, ale juz prawie na mecie. Na zdjeciach widzicie wnetrze samolotu dreamliner, ktorym ponad c-a 12 godzin leciala z Amsterdamu do Mexico City. Teraz  jest wlasnie na pokladzie kolejnego, trzeciego juz samolotu, lecacego z Mexico City do Mexicaly (lot ponad trzygodzinny). Tam czeka na nia kolezanka. Godzina bedzie tam 11.20 czasu miejscowego, wiec bedzie musiala sie przyzwyczaic do tej sporej roznicy czasowej (okolo 9 godzin do tylu).

Isabella wlasnie wyladowala w Mexicali !!!

Kazdy pasazer ma przed soba monitor, na ktorym moze sobie wybrac dowolny program, oraz podlaczyc sie do wi-fi, naladowac telefon,  itp. Mielismy zatem caly czas kontakt z nia.

Sunday, September 03, 2017

Isabella on the way to Mexico

Gate na lotnisku w Kopenhadze.

Isabella jest w drodze do Meksyku. Wyleciala z Kopenhagi o 16.25 i juz wlasnie wyladowala w Amsterdamie, skad ma samolot do Mexico City o 22.25. Jej punktem docelowym jest jednak miejscowosc polozona na granicy z USA w Californii - Mexicali. Tam jednak znajdzie sie dopiero jutro, poznym wieczorem. Bedzie zatem leciec trzema samolotami: Kopenhaga-Amsterdam, Amsterdam-Mexico City, Mexico City-Mexicaly. Leci do kolezanki, ktora zna juz od dluzszego czasu, ale bedzie mieszkac w hotelu, w suite (apartament). Hotel posiada basen, gym, klimatyzacje. W Mexicali jest bardzo goraco. Codziennie temperatury w Mexicaly przekraczaja znacznie 40 st. w dzien. Pare dni temu bylo tam 50 st. Mamy nadzieje, ze Iza wytrzyma to cieplo. 

Samolot linii KLM, lecacy z Kopenhagi do Amsterdamu.

A tutaj juz w Amsterdamie przy informacji o locie do Mexico City. Lot o 22.25. Mamy staly kontakt z nia poprzez whatsapp.

Saturday, August 19, 2017

Angry Seagull

Angry Seagull (photo by me, 2017 - Portugal)

Wednesday, August 16, 2017

Before you discard your photo

Photo taken by me in Lisbon, 2017

If you think the photo you've just taken is not good enough, before you discard it, try to find someting appealing about it. Look at it from another angle or maybe just crop it differently from the initial version, exposing its most attractive part, as I did. Compare the two images in todays post and judge yourself the final result.

(Polish) Jesli nie jestes w pelni zadowolony(na) ze zdjecia, ktore wlasnie zrobiles, zanim wrzucisz je do kosza, zastanow sie chwile, co mozna w nim poprawic. Moze spojrzyj na nie z innego kata, albo po prostu przytnij je inaczej, eksponujac tylko jego najbardziej atrakcyjny fragment, tak jak ja to zrobilem w dzisiaj prezentowanym zdjeciu. Sami ocencie rezultat tego zabiegu.


Sunday, August 13, 2017

Portugal (8) Back home

Time is running very fast when you enjoy your stay. To this post I attach a few photos from the Copenhagen airport. On the pictures you can see a kind of  Copenhagen Zoo advertisement in form of interesting installation with sound. We really had the feeling of being in the middle of jungle.

(Polish) Przyszedl jak zwykle czas powrotu do domu. Na lotnisku w Kopenhadze bylismy przed 1 w nocy, bo lot mial 30 minut opoznienia. Lotnisko "przywitala" nas piekna instalacja dzwiekowa reklamujaca Zoo w Kopenhadze. Mam jeszcze troche zdjec, ktore byc moze pokaze sukcesywnie na blogu, ale glowna relacje z tegorocznego pobytu koncze dzisiejszym wpisem.




Waiting for our suitcases (w oczekiwaniu na bagaz).


Friday, August 11, 2017

Portugal (6) Lisbon

I have always dreamed of visiting Lisbon. To be honest I don't know why. Maybe the book "Night in Lisbon" (written by Erich Maria Remarque), which I read while studying in high school, caused this desire. Anyway, we visited this beautiful city this year and I took also plenty of pictures. Above, you can see one of the many characteristc for this town yellow tram.

(Polish) Zawsze marzylem, aby zobaczyc to miasto. Zwlaszcza po przeczytaniu ksiazki mojego ulubionego autora Erich Maria Remarque'a, jeszcze w czasach szkoly sredniej. Musze stwierdzic, ze to ponad 2.8 milionowe miasto naprawde mnie urzeklo. Sevilla tez jest piekna, ale tu panuje naprawde osobliwy klimat. No i te zolte tramwaje, monumenty, mosty, piekna katedra i liczne muzea, oraz pofalowana struktura terenu tego miasta. Wycieczke do Lisbony odbylismy w drugim tygodniu naszego pobytu w Portugalii.
Notice, that no one on the tram, is talking on the cell phone.

(Godne uwagi jest to, ze nikt w rece nie trzyma telefonu komorkowego, co w Szwecji raczej nie zdarzyloby sie).

At the wharf (przy nabrzezu)
Kids from the kindergaten on a walk. (Dzieciaki z przedszkola na spacerku w parku).



Huge Monastery in Lisbon



Monument to the Discovers (monument wielkich odkrywcow portugalskich).

I just love that car

Soon after arriving in Lisbon (zaraz po przyjezdzie do Lisbony).

FollowMe travel agency

This tram works like an elevator (ten tramwaj to wlasciwie jezdzaca winda).




Do you see this optical illusion on the picture above (ciekaw jestem, czy widzicie to zludzenie optyczne fal na zdjeciu powyzej).

Monument to Pombal




25 April Bridge is a suspention bridge connecting the city of Lisbon to the municipality of Almanda (2.277 meters length).

Wiszacy most "25 April", ktory laczy Lisbone z Almanda. Czesto porownywany ze wzgledu na czerwony kolor do Golden Gate Bridge w San Francisco. W drodze powrotnej jechalismy przez inny, najdluzszy most w Europie Vasco da Gama.


Giant elevator on top of which you can see all of Lisbon.

Na zdjeciu ogromna winda, na szczycie ktorej widac cala Lisbone jak na dloni. To taka miescowa Eiffel Tower.









Inside the Cathedral






I have never seen so many stork nests like here in Portugal. They are just everywere.

Nigdy w zyciu nie widzialem tak wiele gniazd bocianich. Sa one wszedzie, zwlaszcza wzdluz drog.



One of the many sunny streets in Lisbon.