Thursday, May 19, 2011

Landskrona


Hospital in Landskrona

(Polish) No i wreszcie jestem po operacji na przepukline, co pociaga za soba dwa tygodnie zwolnienia i siedzenia w domu. Nie ukrywam, ze z tego ciesze sie najbardziej, bo wreszcie odpoczne sobie troche i zrelaksuje w blogim lenistwie.
Zabieg mialem wczoraj w szpitalu w Landskrona (29 tys. mieszkancow), odleglym od Malmö o kilkadziesiat kilometrow. Dostalem sie tam pociagiem podmiejskim (ktorym jechal 170 km/h) i juz o 10 rano po wczesniejszej rozmowie z lekarzem, wzieto mnie na blok operacyjny. Po poltoragodzinnym zabiegu bylem gotowy, a po nastepnej godzinie calkowicie dobudzony. Dalsze 3-4 godziny spedzilem juz w ubraniu jedzac lekki posilek podany mi przez personel, dochodzac juz calkowicie do stanu uzywalnosci. O 16.00 szpital zamowil mi taxi do Malmö (koszt pokrywa kasa ubezpieczen) i juz o 17.00 tego samego dnia bylem w domu.
Sama operacja przebiegla swietnie. Dostalem najpierw jakas dlugo dzialajaca tabletke przeciwbolowa, nastepnie dozylnie cos przeciwko mdlosciom, potem jeszcze tlen przez maske (po ktorym wirowalo mi w glowie) no i jednoczesnie srodek usypiajacy.
W miejscu operowanym mam tylko naklejony taki specjalny plaster, ktory sam mam sobie zdjac po 10 dniach, jako ze szwy same znikaja po tym okresie. Na droge dostalem jeszcze tabletki Tramadol i Panodil (przeciwbolowe), ale musze przyznac, ze nic nie czulem w miejscu operowanym, gdyz oprocz tego wszystkiego znieczulono mnie miejscowo w czasie zabiegu. Dzisiaj troche szczypie i swedzi, ale to maly pikus.

Ogolnie musze powiedziec, ze ten niewielki kompleks szpitalny w Landskrona sprawil na mnie bardzo mile wrazenie. Swietna obsluga, sympatyczni lekarze i pielegniarki i atmosfera bardziej taka rodzinna niz w Malmö. Na zdjeciu powyzej widac tylko ta czesc starsza kompleksu szpitalnego w Landskrona.


3 comments:

Krystyna said...

Cieszymy sie ze just masz z głowy tę nieprzyjemną rzecz. Teraz tylko odpoczywaj.

Jerry said...

Dzieki Krysia. Pozdr.

Wojtek said...

No u nas czasem się mówi w takich właśnie sytuacjach jak Twoja, Życzymy długiej i przyjemnej rehabilitacji (dlugie zwolnienie;-)